deltatechnologies

+420 731 657 200
Filtr častých otázek (FAQ)

Obecné

1) Na tel. 731 657 200 jsme k dispozici pro objednávky, konzultace a jakékoliv Vaše dotazy. (9.00–17.00)

2) Využijte kdykoliv 24/7 online expertního průvodce se kterým snadno:

  • vyberete vhodný internetový tarif pro Vaši domácnost
  • tarif objednáte, či zdarma poptáte konzultaci s naším odoborníkem, kterým se Vám, co nejdříve ozve zpět na uvedené kontakty

CAF formulář je možno stáhnout zde. V případě, že máte pochybnosti jak formulář vyplnit neváhejte kontaktovat naši zákaznickou linku na čísle 731 657200.

Pro běžného uživatele se jedná o poměrně administrativně náročný proces, se kterým rádi pomůžeme.

Postup je následující:
1. prostudujte si jak postupovat při přenosu čísla
2. vyplňte CAF formulář (dostupný je zde)
3. zašlete vyplněný CAF formulář na adresu info@dletatech.cz spolu s naskenovanou fakturou za poslední vyúčtování
4. následně budete kontaktování našim pracovníkem, který s Vámi dořeší případně nesrovnalosti
5. pracovník vystaví zálohovou fakturu na přenos čísla
6. po uhrazení zálohové faktury viz 5. bude zahájen proces přenosu

Jakmile bude znám termín přenešení čísla, opět se s Vámi spojí náš pracovník a oznámí Vám datum přenosu, případně může být toto datum zasláno emailem.

Po ukončení přenosu budete opět informování, a to jak po zdárném přenešení čísla, tak v případě nezdaru.

V případě jakýchkoliv dotazů neváhejte kontaktovat naší zákaznickou linku na čílse 731 657200.

Zavolejte na tel. 731 657 200, kde se dozvíte, za jakých podmínek lze Váš současný tarif změnit na jiný.

Co vše ovlivňuje podmínky převodu tarifu na jiný?

  • aktuální tarif
  • délka závazku

Co dalšího je třeba při změně tarifu z deltanet 1.0 na 2.0
- podepsat novou aktualizovanou smlouvu
- ve většině případů není nutná návštěva technika

Co je třeba při změně tarifu z deltanet W1.0 na W2.0
- podepsat novou aktualizovanou smlouvu
- nahradit stávající technologii na střeše odběrného místa za novou

U standardních smluv (bez závazku) máme výpovědní lhůtu jeden kalendářní měsíc bez udání důvodu. Výpovědní lhůta počíná běžet prvním dnem následujícího kalendářního měsíce od dne, kdy byla výpověď oznámena.

Výpověď se podává písemnou formou (doporučený dopis), nebo osobně v naší kanceláři.
(u starších smluv je vždy rozhodující úprava uvedená na konkrétní smlouvě)

Finanční

Při podpisu smlouvy je možné zvolit jeden z následujících bezhotovostních způsobů platby:

Platba na základě smlouvy
Platba za službu je realizována pouze na základě smlouvy. Na smlouvě je uvedeno číslo bankovního účtu, variabilní symbol, částka a datum pravidelné měsíční úhrady. Ideálním řešením je trvalý příkaz.

Platba na základě elektronicky vystaveného daňového dokladu
Zákazníkovi je zaslána do 15. dne aktuálního kalendářního měsíce elektronická faktura ve formátu .pdf na jím uvedený email ve smlouvě. Zaslání elektronické faktury je zdarma.

Pokud je chyba na straně poskytovatele služeb, je návštěva a odstranění závady zcela zdarma.

Pokud je chyba způsobena klientem, může být za návštěvu technika účtovaná taxa dle sazeb našeho Ceníku.

Věříme, že naše nadstandardní péče i o problémy, které si často zákazník způsobí sám, je přidanou hodnotou k poskytované službě. Pokud je to jen možné, tak servisní poplatek za odstranění problému způsobeného vinou zákazníka neúčtujeme.

Přenosy nyní probíhají zhruba do 5 pracovních dnů. Připojení k internetu si pak můžete, ale nemusíte ponechat.

Cena přenosu samostatného čísla je 1240 Kč + DPH, celkem 1500 Kč s DPH, cena přenosu ISDN nebo série čísel je 2231 Kč + DPH, celkem 2700 Kč s DPH.

Smluvní sankce:
i. změny v přenosu po jeho zadání (Change) – 750 Kč s DPH
ii. zrušení přenosu v jeho průběhu(ABORT) – 2500 Kč s DPH
iii. vrácení (zrušení) dříve přeneseného čísla – 350 Kč s DPH

OPID (identifikátor operátora):
201 Dial Telecom, 202 Telefónica O2, 203 RIO Media, 204 J.S. tel, 207 Coprosys, 210 Axphone, 212 GTS, 216 UPC, 218 Maxprogress, 219 New Telekom, 222 Etel, 224 ČRa, 225 IPEX, 226 Smartcomp, 230 ČRa, 233 CDT, 234 GTS, 235 FAYN, 237 xPhonet, 238 Spinoco, 241 Havel, 242 WIA, 243 Mikrotech – Michal Najman, 250 T-mobile, 261 Air Telecom, 277 Vodafone Fix, 321 T-mobile, 333 KTV Třinec

Upozornění: Někteří operátoři mají více jak jeden OPID, chybné označení ve formuláři CAF vede i zde ke zrušení přenosu. Služeb uvedených operátorů používají i další poskytovatelé hlasových služeb. Pokud opouštěný operátor není ani mezi nimi, může příprava na přenos od těchto operátorů trvat i několik měsíců. Doba přenosu se v tomto případě odpočítává až od vytvoření těchto podmínek.

Ano, měření je zcela zdarma.

Technik zjistí, zda služba bude v dané lokalitě fungovat stabilně a na 100%. Pro odběrné místo (objekt) Vám technik navrhne konkrétní řešení instalace Internetu.

Měření můžete zdarma objednat na zákaznické lince.

Pakety = úsporné řešení jak si svůj tarif chytře vylepšit.

př. úspory s paketem Speedy

  • tarif delta net Optimum 2.0 + Speedy
  • velmi užitečné pro tzv. “běžné uživatele”
  • nevhodné pro uživatele tzv. “stahovače”
  • zrychlí z až 50/10Mbps na až 60/60Mbps (24/7)
  • Optimum + Speedy Vám ušetří finance
  • levnější alternativa k tarifu Extra

př. úspory s paketem NightBoost

  • tarif deltanet Optimum 2.0 + NightBoost
  • velmi užitečné pro uživatele tzv. “stahovače” / “noční tvory”
  • nevhodné pro tzv. “běžné uživatele”
  • zrychlí z až 50/10Mbps na až 60/30Mbps (00.00-6.00)
  • Optimum + NightBoost Vám ušetří finance
  • levnější alternativa k tarifu Extra

Technické

Kabelové připojení

  • Aktivace / výměna datové zásuvky / kontrola kabeláže. (10-30min)
  • Konfigurace počítače / routru. (5-15min)
  • Prezentace služby, podpis smlouvy. (10min)
  • Zakecání s klientem :-) (5-30min)
  • Doba trvání: v průměru 40 min.

Bezdrátové WiFi připojení

  • Montáž zařízení / antény (+stožáru pokud není) na střechu objektu (15-90min)
  • Protažení kabelu od zařízení na střeše k počítači / routru. (15-45min)
  • Konfigurace počítače / routru. (15min)
  • Prezentace služby, podpis smlouvy. (10min)
  • Zakecání se s klientem :-) (5-30min)
  • Doba trvání: v průměru 90 min.

(Všechny výše uvedené časy jsou zvyk pouze orientační a závisí na náročnosti konkrétní instalace.)

Než nahlásíte poruchu služby na technikou podporu (+420 731 657 201):

  • kontrola připojení kabeláže: zkontrolujte zda jsou všechny aktivní zařízení správně připojeny pomocí datových kabelů, dle pokynů, jež Vám byly sdělěny při instalaci služby;
  • kontrola napájení: zkontrolujte, zda jsou zařízení připojeny k elektrické síti;
  • restart zařízení: odpojte zařízení od elektrické sítě a po cca 10sec znovu zapojte;
  • ihned oznamte skutečnost technické podpoře, jež začne vzniklý problém identifikovat a prontně řešit

!Prosím nečekejte až se Internet “sám opraví”. Včasnou informací můžete pomoc při lepší identifikaci problému a jeho následného řešení. Tím urychlíte nápravu zejména v případě poruchy zařízení ve Vaší domácnosti.

Speedy paket

Zrychluje internetový tarif (opakovaně) po dobu až 30sec. Velmi vhodné pro tzv. běžné uživatele.

Př. Když nikdo z uživatelů odběrného místa internetový tarif po dobu 30sec nevyužívá. A pokud spustí jeden z uživatelů stahování (např. 5MB souboru, tak se rychlost stahování zvýší až na rychlost Speedy příslušného tarifu. Pokud tedy uživatel používá internet zejména způsobem níže uvedeným, využije potenciálu paketu Speedy na maximum, zrychlí si svůj tarif a to za průměrnou měsíční cenu nižší než by byla investice do tarifu o třídu lepšího.

Vhodné pro:

  • prohlížení www stránek
  • přijímání a odesílání emailů
  • sledování kratších videí (např. youtube, stream.cz)
  • synchronizace (stahování/odesílání) menších souborů (např. skydrive, dropbox, picassa, rajče.net)

NightBoost paket

Zrychluje internetový tarif na stálo a to v době od 00.00 do 6.00.

Vhodné pro:

  • synchronizace (stahování/odesílání) velkých souborů
  • velmi vhodné pro uživatele tzv. “stahovače” / “noční tvory”

SLA+ paket

Zrychlená servisní podpora oproti standardním všeobecným podmínkám.

Vhodné pro:

  • práci z domova (homeoffice)
  • zvýšených nárocích na rychlost servisního zásahu
  • započetí řešení problému nejpozději do 6hod od nahlášení
  • běžná doba započetí řešení problému je v průměru 20min

WiFi router paket

Bezdrátový WiFi router.

Vhodné pro:

  • připojení více PC, smart TV, tiskárny…
  • bezdrátové připojení notebooků, tabletů a mobilních telefonů s WiFi
  • volnost pohybu v blízkém okolí odběrného místa “bez drátů”
  • 4× 100Mbps; RJ-45; 802.n 150Mbps

WiFi router+ paket

Bezdrátový WiFi router.

Vhodné pro:

  • užití stejné jako WiFI router
  • 4× 1000Mbps; RJ-45; 802.n 300Mbps

Veškeré podrobnosti ohledně rozhraní poskytované služby **delta**voice naleznete zde.

Ano. Budete ale potřebovat vlastní kabelový router nebo WiFi router, který Vám rádi dodáme a nainstalujeme.

Ano. Potřebujete mít vlastní WiFi router, který Vám rádi dodáme a nakonfigurujeme.

Můžete též využít zajímavých cenových zvýhodnění WiFi routrů při objednávce služeb se závazkem.

Garantované připojení (agregace 1:1) znamená, že rychlost je k dispozici pouze a výhradně Vám.

Agregace jednoznačně říká, že maximální reálná rychlost připojení k internetu, je sdílena s dalšími uživateli (jedná se tedy o sdílené připojení). Běžně se můžete setkat s čísly 1:50, 1:20, 1:10 apod.

Agregace 1:20 Vám říká, že se o připojení dělíte až s dvaceti dalšími uživateli.

Například: 15360/5120kbps s agregací 1:8, znamená:

  • maximální dostupná příchozí rychlost je 15360kbps (stahování)
  • maximální dostupná odchozí rychlost je 5120kbps (odesílání)
  • odchozí i příchozí rychlost může v jednom okamžiku sdílet až 8 uživatelů najednou

V praxi nastane situace, kdy se “potká” na internetu 8 uživatelů stejného internetového připojení, jen s minimální pravděpodobností. A pokud by nastala a jednalo by se o běžné uživatele, jež používají internet především ke komunikaci tj. prohlížení www stránek, email, skype, icq apod., tak se bez problémů podělí / prostřídají ve využívání jejich sdílené linky, aniž by se vzájemně více omezovali. Je to dáno nenáročností již zmíněných služeb ve vztahu k datovému přenosu v reálném čase.

Jediným potencionálním problémem je stahování velkých množství dat. Když je relativně po dlouhou dobu internetová linka, díky neustálému přenášení dat, vytížena. Dlouhodobé stahování velkých objemů dat je největším konzumentem internetového připojení, které se u agregovaných tarifů projeví nejvíce.

Co agregace a internetové připojení deltanet ?
Využíváme dynamické agregace, kdy se volná internetová kapacita dynamicky “rozlévá” po celé naší síti, dle vytížení jejich segmentů. Je tedy velice těžké spočítat pro každý segment sítě reálnou agregaci. V praxi se tedy snažíme docílit stavu, aby každý uživatel měl z 80% času denně min. 80% max. rychlosti ze svého internetového tarifu.

Rozhraní přístupu ke službě (dále jen “RPkS”), pomocí něhož náš zákazník odebírá službu připojení k síti internet, je ethernet, Fast ethernet či Gigabit ethernet (10Base-T, 100Base-TX, 1000Base-T; konektor RJ-45).

Tj. RPkS je rozhraním, kterým běžně disponují počítače, notebooky, síťové tiskárny a další zařízení. Pro připojení se k RPkS tedy postačí běžný datový kabel standardu UTP, FTP apod. Protokol, který zajišťuje další směrování a přenos dat, je TCP/IP (IPv4).

Pro připojení k síti internet dostane standardně každý zákazník neveřejnou statickou IP adresu. V případě potřeby veřejné IP adresy se její přidělení a měsíční cena řídí dle aktuálního ceníku.

V případě potřeby je možné bez poplatku přidělit porty veřejné IP adresy (max. 5), které jsou ve většině případů plně postačující pro vzdálený přístup apod. a můžou tak nahradit potřebu využívat právě jednu veřejnou IP adresu.

IP adresy
Standardně má každý náš zákazník přidělenu neveřejnou IP adresu. V případě potřeby velice rádi přidělíme veřejnou IP adresu, zpoplatněnou dle aktuálního ceníku.

Firewall
Jelikož nemáme právo zjišťovat, co je obsahem přenášených dat (podobně jako obyčejná pošta s dopisy) a zároveň máme povinnost umožnit komunikaci mezi uživateli naší sítě a jakýmkoliv dalším uživatelem mimo naši síť kdekoliv na světě (v internetu). Z těchto důvodů je veškeré zabezpečení komunikace na straně uživatele.

V případě potřeby rádi poradíme, doporučíme či nasměrujeme, jak zabezpečit konkrétní službu, či Vaše zařízení.

SMTP (server pro odchozí poštu)
Z důvodu potencionálního šíření SPAMů, jež se občas a většinou nechtěně šíří do internetu (např. z důvodu zavirování PC uživatele naší sítě), máme zakázanou většinu neznámých SMTP serverů.
(toto zabezpečení se týká pouze uživatelů poštovních klientů instalovaných přímo na uživatelově PC jako jsou MS Outlook, Mozilla Thunderbird apod.) Pro webové aplikace jako je gmail.com, seznam.cz apod. se žádné restrikce netýkají.

Na vyžádání je možné povolit např. firemní SMTP apod. pro práci z domova – pro tyto případy prosím kontaktujte Technickou podporu.

Návody

Vzdálená pomoc (Windows)

  • pomocí tohoto odkazu (Dálková podpora Windows) spustíte program “Teamviewer”
  • Deltík se k Vám připojí a budete společně moci analyzovat, zkonzultovat a případně i vyřešit Váš problém

Vzdálená pomoc (MacOS)

  • pomocí tohoto odkazu (Dálková podpora MacOS) spustíte program “Teamviewer”
  • Deltík se k Vám připojí a budete společně moci analyzovat, zkonzultovat a případně i vyřešit Váš problém

Nenašli jste potřebné informace? Napište nám prosím! (info@deltatech.cz) Či volejte na 731 657 200. Rádi tyto informace doplníme, určitě tím pomůžete i ostatním zájemcům o naše služby. Děkujeme Vám za pomoc při zlepšování našich služeb!